Atunci cand vine iarna trei lucruri sunt sigure – o sa ninga, o sa se blocheze drumurile, iar institutiile responsabile pentru starea lor vor spune ca iarna a venit din nou pe nepregatite.
Interventia unui director al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale la o emisiune TV a dovedit inca o data stangacia cu care CNADNR si implict Ministerul Transporturilor gestioneaza starea critica a drumurilor nationale din Romania.
Vreau sa fiu inteles de la bun inceput – sunt constient ca nimeni nu poate interveni si modifica prognoza meteo si ca institutiile statului au o putere limitata in a gestiona situatia. Dar puterea e cu atat mai limitata cu cat, in timp, profesionistii au primit cate un sut in fund si au ramas in front ceilalti.
Astazi Directorul Directiei Intretinere si Siguranta Circulatiei, Cristian Andrei, a vrut sa convinga oamenii ca CNADNR actioneaza cu volele si alte utilaje in judetul Vrancea pentru a elibera drumurile de zapada. Dupa cum arata unele drumuri nationale a fost o misiune dificila, practic imposibila pentru domnia sa.
Urmariti interventia aici de la minutul 27.25 – 41.40.
Intre niste oftaturi, raspunsuri stangace, informatii diluate si grimase palide, directorul CNADNR a reusit inca o data se probeze incapacitatea CNADNR de a reactiona si de a functiona ca si institutie, desi „inghite” an de an milioane de euro.
E trist sa afli de la un reprezentant al statului ca la noi iarna pe drumurile nationale este combatuta cu vole si alte utilaje cu cupe frontale. Ca pe DN E85 nu se stie sigur cate freze functioneaza, dar ca e greu de intervenit ca e zapada si pe stanga si pe dreapta si in tara exista 2000 de utilaje dar in zona de maxima urgenta actioneaza doar 15. Dar nu se stie sigur.
Raspunsurile contradictorii si nesiguranta domnului director pun in umbra si declaratia noului ministru al Transporturilor care a responsabilizat grav Compania de Drumuri – „CNADNR are responsabilitatea deszăpezirii drumurilor naţionale şi să intervină unde sunt urgenţe” – o declaratie curajoasa si destul de riscanta.
Interventia directorului Cristian Andrei a ridicat insa o problema pe care nu multi se pare ca vor sa o dezbata – de ce plateste CNADNR an de an sute de milioane de euro pe contracte de intretinere vara iarna, iar cand vine zapada Compania intervine cu utilajele proprii in cazuri de urgenta de cele mai multe ori ineficient, pentru ca utilajele sunt vechi. Fapt recunoscut chiar de directorul de la drumuri.
Problema descentralizarii CNADNR si a distrugerii parcului auto am abordat-o intr-un material TV pe vremea cand faceam parte din echipa Adevar sau Provocare, la Realitatea TV. Urmariti aici. Ceea ce nu spun oficialii nostrii este ca s-a dorit de la bun inceput crearea unei dependente intre smecherii din drumuri si banii de la buget.
Cred ca ar fi „crestineste” ca la interventiile TV ale oficialilor din CNADNR si MT sa se alature si directorii firmelor de profil care au castigat contracte de zeci de milioane de euro pentru deszapeziri si intretinere drumuri. Sa ii vada lumea. Unii mai „destepti” au castigat cu servieta si nu cu o flota bine pusa la punct de utilaje de deszapezire si au subcontractat lucrarile. Cazurile in care caietele de sarcini au fost facute pe ochi frumosi sunt nenumarate, iar al firmelor care au castigat lucrarile cu o roaba in spatele curtii sunt si mai multe. Asa se ajunge ca CNADNR sa plateasca de doua sau trei ori mai mult o lucrare, care pana la urma e prost facuta.
Exista insa si societati comerciale dotate cu utilaje… insa.
Vola, fadroma, buldozerul, excavatorul nu sunt utilaje de deszapezire, sunt utilaje de constructii. Orice om mai gospodar stie acest lucru. Ca se poate cara zapada cu ajutorul, lor sunt total de acord. De aproape 15 ierni, pe care am reusit sa le memorez vizual, nu am vazut o singura freza care sa curete zapada de pe drumurile Romaniei. Am pus-o pe seama iernilor linistite si a zapezii fugare. Mi-am zis – poate ca sunt in garaj la ulei si vaselina. Este posibil ca si acum sa fie tot acolo.
Domnule director, faceti-le o bucurie soferilor din Romania si oamenilor in general.
Dati domnule director ordin sa se scoata freza-n vant si oferiti-le o imagina unica – un gheizer mobil care, intr-o ora, arunca din drum zapada pe care o vola un buldozer o fadroma si inca o suta de lopeti nu o inlatura intr-o jumatate de zi. Dumneavoastra nu mai gauriti bugetul CNADNR, deja ciuruit, dati bine pe sticla si in plus le puneti pumnu-n gura jurnalistilor care nu au gasit raspunsul la intrebare – De ce iarna vine si pleaca de pe Drumurile Nationale numai daca se da ordin politic?
PS
Pentru cei ca mine care nu au vazut freze… oameni buni exista!
Offffff.Saracutu.Ce cauta el in linia intai, unde e Draghia??Cum isi permite manangerul CNADNR sa stea in umbra si sa nu vorbeasca nimic? Are ordin sa taca, pentru ca de cate ori deschide gura, vorbeste prostii? Incompetenta la maxim.Au dat afara oamenii care se ocupau de o viata de asta si au ramas ciurucurile. Cristi Andrei este un personaj care s-a ocupat doar de indicatoare rutiere, ce legatura are cu deszapezirea??A ramas Draghia fara personal si el saracu spune doar prostii…..Vai de noi.
SOLUTIA PENTRU NOUL MINISTRU AL TRANSPORTURILOR ESTE INLOCUIREA TUTUROR SEFILOR DIN CNADNR SA – simplu motiv – incompetenta totala.Confiscate averile si aruncati afara ca nu sunt buni de nimic.RUSINE!!! RUSINE!!!RUSINE
CURAJ DOMNULE MINISTRU CA TARA ARE NEVOIE DE CEVA BUN