„Campia Turzii – Turda sunt singurii km de calitate de pe Autostrada Transilvania”

Dar si aceia cu probleme”. Aceasta a fost declarația unui angajat de la Drumuri din Cluj in urma vizionării materialului TV publicat săptămâna trecută în cadrul emisiunii ÎN PREMIERĂ, cu Carmen Avram, de pe Antena3.

„De sectorul 3C nu se mai interesează nimeni. Cei de la Compania de Autostrăzi nici nu vor să audă. Iar despre Turda Gilău acolo există sute de probleme și grave abateri la plăți și la cantitățile folosite. Cei de la consultanță vor avea dificile probleme de rezolvat dacă cineva, de la vreo instituție a statului, se va hotărâ să ia documentele la verificat. Și nici colegi de-ai mei drumari mai ales din conducerea DRDP Cluj nu vor avea liniște, vă asigur. Pentru că nu tot ceea ce este putred a fost îngropat în pământ odată cu betonul și fier betonul de la piloni și pilele podurilor și viaductelor, așa cum cred unii”, a explicat drumarul, care a mai adăugat că și acești km între Câmpia Turzii și Turda au fost cu probleme, dar care s-au remediat înainte de inaugurarea la care a participat premierul României.

„Cât despre 3C pot să vă spun că sume impresionante de bani s-au achitat din bugetul lucrării pentru femeile și distracția muncitorilor străini. Au existat sume de bani alocate pentru așa ceva. Se plăteau curvele domnule, ce mai… din bani românești că așa vroiau. Dupa program, în weekend, se urcau în microbuze și se ducea la chefuri. Au fost și cazuri în care s-au luat la bătaie un turc și un român pentru nevasta celui din urmă și s-a lăsat cu cuțite și sânge.  Ei spuneți-mi cum ar putea justifica cineva sumele acelea in actele contabile?”, a spus drumarul.

Semne de întrebare apar și la capitolul utilaje folosite pentru construcția autostrăzii. Multe din aceste utilaje se pare au fost cumpărate cu bani dați de la statul român atunci când s-a plătit avansul la începerea contractului, este vorba de aproape 250 de milioane de euro.

Surse din Compania de Autostrăzi au explicat că, deși ar fi fost normal să existe documente justificative, nici pânâ acum în CNADNR nu există documente din Vamă care să ateste intrarea utilajelor presupus aciziționate.

„Nu există pur și simplu, sau intrarea lor în unitate nu a fost adusă la cunoștința celor îndrituiți să știe. Deci noi am dat niște bani dar nu știm pe ce, adică nu știm valoarea lor la achiziționare. Puteau fi foarte bine fiare vechi, sau utilaje expirate care au fost cumpărate cu bani grei. Poate fi și așa ceva”, a explicat oficialul din CNADNR care a mai adăugat că unele utilaje se pare au părăsit șantierul și au trecut granița, cel mai probabil înspre kosovo, acolo unde americanii au câștigat un nou contract pentru o autostradă. „Cred că ar putea să dispară toate utilajele, în CNADNR nu s-ar agita nimeni, că pur și simplu nu are cine sau nu există interes”, a mai spus oficialul.

Un exemplu de lipsă de reacție din partea oficialilor CNADNR ar fi soluționarea problemelor apărute la Viaductul de la suplacul de Barcău. Deși soluția tehnică de remediere a fisurilor și crăpăturilor a fost evaluată la puțin peste un milion de euro, „valoarea remedierilor finale s-a ridicat la aproape 350 de mii de euro și nimeni din Companie nu a obiectat. S-a spus că au ajuns banii ăia ca să se repare. Păi și atunci la ce am mai angajat un consultant și apoi un specialist care să evalueze pagubele și soluția de remediere?”, au spus sursele.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?