Metodele de a elimina din sistem pe drumarii care se opun să facă parte din sistemul mafiot sunt nenumărate. Unul din acestea sunt comisiile disciplinare inventate pentru diferite probleme ivite în câmpul muncii. Un angajat EMCATR din ţară a explicat că această metodă simplifică politica de completare a listei cu persoanele ce urmează a fi concediate.
„Unul din criteriile care stau la baza demiterilor într-un prim pas sunt aceste comisii desciplinare care, dacă ajung la concluzia că angajatul a greşit acesta este penalizat. Sigur asta nu înseamnă că aceste comisii nu îşi fac treaba şi că sunt incorecte, dar de multe ori au fost cazuri când unii drumari, mai incomozi, au fost executaţi în acest mod. Primii daţi afară sunt cei care nu-şi fac treaba sau sunt penalizaţi în decursul activităţii”, a spus angajatul.
O altă metodă este aceea de a-l îndepărta pe drumar de domeniul de activitate. Este şi cazul unui alt drumar din cadrul unor echipaje EMCATR din ţară care a fost penalizat pentru că a oprit maşinile unor firme protejate, după care a fost mutat la un alt departament. „M-au trimis la birou. Mi-au spus în faţă – Gogule ţi-ai făcut prea mult de cap, e timpul să te trecem la munca de scaun – şi aşa au făcut. Nu am mai avut voie să merg în teren şi am fost şi retrogradat”, a spus drumarul.
Acesta a mai povestit că înainte de a fi luată această decizie superiorii au avut grijă ca activitatea lui în teren să se desfăşoare în nişte condiţii total dezavantajoase.
„Îmi spuneau să mă duc să instalez cântarul pe nu ştiu ce drumuri naţionale secundare, pe unde, evident, nu trecea nicio maşină de mare tonaj. Asta pentru că balastierele de unde se încărcau ori erau pe alte drumuri, ori erau mai jos de locul unde noi instalam cântarul şi traseul maşinilor care practicau supratonajul nu se intersecta cu al nostru. M-am certat de multe ori cu şefii şi le spuneam că am stat ca proştii în drum, că ne râd în nas transportatorii şi că nu se motivează prezenţa noastră acolo. Bineînţeles că nu am avut cântăriri şi, evident, nici activitate. La sfârşitul lunii am fost penalizaţi, eu şi alţi colegi de-ai mei, pentru că nu ne-am făcut norma de amenzi. Am fost penalizaţi de aceeaşi oameni cărora le explicam problemele pe care le aveam în traseu”, a povestit drumarul.
Aşa se face că, în multe situaţii, cei care au probleme la serviciu sunt fruntaşii la dat amenzi, iar cei care au tăiat frunză la câini nu-şi fac griji că vor fi demişi. Relaţiile cu superiorii le asigură căldura locului de muncă şi au adunat ani mulţi în cadrul companiei, fără să imparta în cinci ani nici măcar 20 de amenzi. Un astfel de exemplu se găseşte la un SDN din cadrul Regionalei de Drumuri Timişoara. În timp ce unii drumari au dat in teren câteva sute de amenzi, unii colegi de-ai lor nu au reuşit să aplice nici măcar câteva zeci.
Mai mult decât atât. Unii angajaţi practică şantajul cu şoferii străini care au fost depistaţi cu depăşiri de tonaj. Drumarii „deştepţi” fac procese verbale cu amenzi de zeci de milioane pentru a-i speria pe şoferi, după care, pentru o şpagă, procesele verbale se fac nevăzute.
Faptul că străinii nu vorbesc limba română este un avantaj pentru unii şmecheri din drumuri. Într-un proces verbal semnat la SDN Arad la capitolul contravenţie drumarul a scris – Giurgiu Pod – iar în dreptul sancţiunii a scris în română – Autorizaţie şi un număr ales la întâmplare. Conform legislaţiei în domeniu în proces verbal trebuia indicat articolul de lege care a fost încălcat şi modul în care se sancţionează contravenientul.
Mai mult decât atât. Drumarul care a semnat procesul verbal, a semnat şi ca martor, ceea ce este total ilegal, pentru că echipajele sunt formate din minim două persoane.
Un astfel de caz de fals în documente a mai fost descoperit la Vama Borş. Un angajat a eliberat unui transportator care depăşea tonajul maxim o autorizaţie de 958 de euro şi a falsificat factura a cărei valoarea era de doar 58 de euro. Pentru a se asigura că în gestiunea contabilă a Companiei nu se va observa diferenţa de 900 de euro, bani care i-au intrat în buzunar, angajatul a emis şi o autorizaţie falsă.
Aceste procese verbale deşi poartă semnătura instituţiei şi au fost semnate de angajaţi din SDN Arad nu există în baza de date a DRDP Timişoara. Într-un răspuns oficial direcţia regionalei a infirmat existenţa acestor documente. La solicitarea de a oferi, nominal, numărul de amenzi pentru fiecare angajat în parte din secţiile de drumuri aflate în subordine, conducerea a refuzat să ofere informaţii, invocând legislaţia privind statutul datelor cu caracter personal. Menţionez că surse din cadrul DRDP Timişoara au declarat că multe din persoanele care urmau să fie concediate făceau parte din categoria drumarilor incomozi şi nu neapărat leneşi în câmpul muncii.
Din pacate nu se poate demonstra nimic. Procesul verbal, probabil ca a fost o copie in alb, s-a scris pe copie, originalul este intact….. dar din inscrisurile de pe acel PVCC, se poate demonstra faptul ca acel ” agent constatator”, nu a intocmit in viata lui un proces verbal de contraventie.
Procesul verbal folosit, este unul de tip vechi, tipizat. Fiecarui agent constatator i s-a atribuit un contingent de P.V.C.C-uri, pvcc-ul intocmit la misto, are o serie, care acea serie ii corespunde sigur unui controlor de trafic.
Acel controlor de trafic raspunde pentru contingentul de PVCC-uri ce i-a fost atribuit.
Din pacate nu se va intampla nimic…….. Cei ce trebuie sa ia masurile necesare, in vederea remedierii problemelor, probabil ca sunt implicati in lucruri mult mai ” importante”, probabil fac parte din aceasta caracatita, probabil nu se pricep si cel mai grav lucru ar fi, sa nu vrea sa se implice.
” de poti sa nu-ti pierzi capul , cand toti din jurul tau si l-au pierdut pe-al lor, gasindu-ti tie vina,
de poti , atunci cand toti te cred nedemn si rau, sa nu-ti pierzi nicio clipa increderea in tine,
de poti s-astepti oricat fara sa-ti pierzi rabdarea, de rabzi sa fii mintit, fara ca tu sa minti
sau cand hulit de oameni, tu nu cu razbunarea sa vrei a le raspunde…..
Sa fii OM de Rudyard Kipling
Si cei daca scri articole oricum fac ce vor. Noua concediere va da afara angajatii care isi fac treaba pentru a asigura posturi pentru portocalii. Ne alegem cu comentariile pe forumuri si atat. Ce este scris aici e doar 1% din ce se intampla in CNADNR ramai crucit daca aflii si restul.
Au scapat niste documente lipsite de valoare atata tot ce e important nu ajung la terte persoane ca sa scri articole.
O zi cat mai buna.
Mesaj din Jungla CNADNR.
Am mai spus de cateva ori nu stii unde sa ceri informatii.
Atata timp cat cei care lucreaza in aceasta institutie se multumesc sa comenteze pe forumuri si sa se ascunda pe la colturi cand vine vorba de facut o ancheta sau un material atunci lucrurile vor ramane exact la fel. Va invit pe dvs sa spargeti gheata si sa-mi dati un telefon pentru a colabora pentru un material beton. Aveti email-ul si contact, va astept cu sugestii.
Nu stiu de ce, dar am impresia ca va numarati printre aceiasi soricei de biblioteca care rontaie pe la colturi, dar cand se aude un zgomot in fundal, se retrag in vizuina.
Va invit sa ma contraziceti.
Cu respect