EXCLUSIV – Cum arată o listă de firme protejate şi protectorii ei

Despre şpăgi şi firme protejate în domeniul transporturilor am scris în nenumărate rânduri. De cele mai multe ori angajaţii din CNADNR/DRDP-uri au fost iertaţi de sistemul din care fac parte şi au scăpat doar cu o muştruluială, menită nu să sancţioneze greşeala făcută, ci mai mult să atragă atenţia ca pe viitor să fie mult mai atenţi şi să nu se lase prins.

Astăzi public în exclusivitate o lista în care apar angajaţi de la o Regională de Drumuri pe un tabel care, se pare, este cartea de căpătâi a celor care ies în drumul naţional la verificat autovehicule. „Este o listă cu cei care au ca şi responsabilitate protejarea unor societăţi de transport. Fiecare ştie de cine nu trebuie să se atingă. Sunt oarecum surprins că s-a aşternut pe hârtie acest lucru, drumarii fiind conştienţi că riscurile pierderii unui astfel de document sunt destul de mari”, au explicat surse din CNADNR care au văzut tabelul.

„Această mafie a transporturilor este atât de complexă şi atât de greu de desenat încât e aproape imposibil să-i găseşti capul caracatiţei pentru a o scoate din folosinţă. Această muncă e cu atât mai grea cu cât cel în curtea căruia se află caracatiţa nu doar că nu se interesează de distrugerea ei, dar îi întreţine existenţa. Şi exemplele aici sunt uşor de găsit. Spuneţi-mi câţi dintre cei prinşi cu degetele în borcanul cu miere au fost pedepsiţi şi daţi afară din sistem fără vreo şansă de întoarcere? Nici unul. Vă spun eu. Şi cei care nu s-au mai întors în sistem nu au făcut-o pentru că nu au mai fost primiţi. Nu au făcut-o pentru că şi-au dat seama că, banii frumoşi se pot scoate şi de pe margine, cu relaţiile făcute şi prieteniile închegate e ca şi cum ar fi drumari, doar că nu cu acte în regulă”, au explicat sursele, care au mai adăugat că atâta timp cât nu va începe un război cu demisii şi sancţionări grave împotriva acestor hoţi, nimeni din CNADNR nu va reuşi să menţină un echilibru. „Este aproape imposibil de anihilat hoţia în esenţa ei, dar până şi hoţia trebuie să se facă cu cap. Ori la noi majoritatea hoţilor sunt proşti şi ne trag pe toţi în prăpastie după ei, pentru că nu ştiu când să spună – Băi… ajunge”.

Mâine voi publica o altă adresă de la o Regională din ţară care arată cum se poate transforma o amendă dată în drumul mare, într-o invitaţie politicoasă la negocieri cu şeful de birou, la un pahar de vorbă.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?