Directorul DRDP Cluj, Ioan Pantelimon, a rămas fără mandat pe Autostrada Transilvania

Ioan Pantelimon, directorul DRDP Cluj, nu va mai răspunde de lucrările pentru Autostrada Transilvania. Surse din Compania Naţională de Autostrăzi au explicat că printr-o adresă oficială conducerea CNADNR a anunţat că i-a retras mandatul privind responsabilităţile asupra proiectului. „Numirea lui Pantelimon ca şi coordonator a fost o chestiune politică pentru a grăbi lucrările din 2009, în aşa fel încât politicul să se ţină de promisiune când a spus că se va inaugura transonul Turda Gilău. Graba aceasta însă a avut repercusiuni asupra lucrărilor”, au susţinut surse din CNADNR. Decizia de înlăturare a lui Pantelimon se pare că a venit direct din biroul Ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. „Ministrul a dictat şi Liviu Costache a executat”, au spus sursele.

Transferul responsabilităţilor privind lucrările pe şantierul de la Autostrada Transilvania la DRDP Cluj au fost explicate la vremea respectivă de conducerea CNADNR ca fiind o măsură de  eficientizare a muncii. „Le-am dat un mandat pentru a urgenta lucrările şi pentru încadrarea într-un grafic. Acolo se puteau mişca treburile mai repede, pentru că aveau specialişti şi un laborator”, a mai spus Tiron.

Realitatea se pare că a fost alta. Angajaţi din DRDP Cluj au explicat că au fost nenumărate presiuni asupra celor din cadrul laboratorului. „Se ajunsese în aşa hal încât au spus că dacă iese vreun rezultat negativ la vreun test, le închide unitatea şi rămân fără serviciu. Oamenii s-au speriat şi au reacţionat ca atare. Mai bine zis nu au mai acţionat deloc în câmpul muncii”.

Surse din CNADNR au confirmat presiunile care au fost exercitate la Cluj. „Acolo s-au întâmplat nişte lucruri necurate pentru care cineva, la un moment dat, va trebui să răspundă în faţa legii. Este vorba de plăţi şi lucrări cu semne de întrebare, facturi, abuzuri în ceea ce priveşte impunerea anumitor firme pentru prestări servicii, firme ale unor oameni grei din zona Cluj şi Bucureşti, din sfera economică şi politică”, au mai spus sursele.

Pantelimon a fost investit cu aceste atribuţii imediat după ce Radu Gaşpar a fost înlăturat de la cârma acestui proiect. „Gaşpar a fost un cui în talpa unora, pentru că de multe ori s-a opus, şi pe bună dreptate, politicii impuse de constructorul american.  Aşa că a fost executat de conducerea de atunci, mai bine zis de doamna director Tiron. Iar Gaşpar nu a fost singurul om care a fost înlăturat de pe acest proiect pentru că incomoda”, a mai spus sursele.

Fostul director general al CNADNR, Dorina Tiron, are o altă variantă în ceea ce-l priveşte pe Radu Gaşpar. „Cred că a fost cu acordul lui plecarea, Era puţin înghesuit de problematică, puţin depăşit de probleme. Cred că a făcut foarte bine că a renunţat”, a spus Tiron.

Odată încheiat mandatul lui Pantelimon, atribuţiile acestuia urmează să se întoarcă la CNADNR Bucureşti, unde, directorul Autostrada Transilvania este doamna Nicoleta Davidescu. Deşi este în această funcţie de anul trecut, inginerul Davidescu nu s-a remarcat în niciun fel până în prezent. O simplă căutare pe internet după numele acesteia nu oferă vreun rezultat. Într-un an de zile aceasta nu a făcut nicio declaraţie referitoare la evoluţia lucrărilor şi negocierile cu americanii. Un singur lucru este sigur. Cât timp a fost director şi-a încasat salariul aferent – din declaraţia de avere postată pe site-ul CNADNR reiese că din poziţia de DAT (Director Autostrada Transilvania) ing Nicoleta Davidescu a câştigat în fiecare lună  5,833 RON.

Directorul DRDP Cluj Ioan Pantelimon nu a putut fi contactat pentru a comenta asupra deciziei CNADNR de a-i retrage mandatul. Nici directorul general Liviu Costache nu a fost de găsit.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?