Nimeni din DRDP Timişoara nu s-a implicat până în prezent în a soluţiona problema transporturilor de 40 de tone prin Vama Turnu. Deşi legislaţia precizează clar că prin acel punct de frontieră nu pot trece maşini cu tonaj mai mare de 7,5 tone, transporturile de la Vama cu Ungaria continuă se desfăşoare pe baza autorizaţiilor emise de instituţiile statului.
În urma anchetelor din Vama Turnu şi Nădlac, difuzate de Realitatea TV, nu a existat nicio reacţie de sancţionare a celor responsabili sau de stopare a acestui fenomen . Aşa cum era de aşteptat, conducerea DRDP Timişoara a negat existenţa unei astfel de autorizaţii şi mai mult decât atât existenţa unor astfel de transporturi.
Pentru a nu mai exista niciun dubiu cu privire la aceste transporturi public în exclusivitate noi imagini cu transporturile ilegale care se petrec în Vama Turnu.
Surse din DRDP Timişoara au explicat că după difuzarea imaginilor cu transporturile ilegale atât conducerea direcţiei cât şi transportatorii au decis modificarea programului de tranzitare a vămii. „Cei de la direcţie au luat o decizie în grabă să se ducă acolo un cântar şi echipaje mixte ca să verifice maşinile. Păi de ce să duci acolo un echipaj de vreme ce maşinile acelea nu au voie să treacă pe acolo? Dar a fost o mişcare de imagine, pentru că transportatorii care tranzitează Vama au fost înştiinţaţi de la bun început că vor fi controlaţi. Mai mult decât atât, au vorbit cu firmele şi au decis să se fac multe transporturi în timpul nopţii pentru mai multă discreţie”, au explicat sursele, care au adăugat că răspunsul oficial primit de la Compania Naţională de Autostrăzi, cum că directorii de la DRDP Timişoara nu ştiu de situaţia de la Turnu este o minciună.
Joi dimineaţa, 14 octombrie 2010, în intervalul 04,00 – 06,00 mai multe maşini de mare tonaj, încărcate cu balast, au tranzitat Vama cu Ungaria. Numerele de înmatriculare ale acestora se regăsesc în lista lista autovehiculelor care au primit autorizaţie de la direcţia de drumuri Timişoara, listă care a fost înaintată şi celor de la Poliţia de Frontieră. Nu mai există niciun dubiu că acest document există şi că maşinile de 40 de tone trec printr-o zonă cu limitare de 7,5 tone fără să fie oprite de angajaţi ai statului.
Ora 04,15 autocamionul cu numărul de înmatriculare AR 47 APA (AR 46 APA remorcă) trece în Ungaria încărcat cu balast.
Ora 04,46 autocamionul cu numărul de înmatriculare AR 44 APA (AR 45 APA remorcă) a descărcat în Ungaria la depozitul de balast şi intră în România .
Ora 05,10 autocamionul cu numărul de înmatriculare LOK 202 (XXU412 remorcă) trece graniţa cu Ungaria, intră în România şi se îndreaptă spre depozitul de balast din România unde urmează să fie încărcat.
Deşi conducerea DRDP a negat eliberarea unei autorizaţii şi efectuarea unor astfel de transporturi este uşor de verificat veridicitatea acestor fapte. În staţia de benzinărie Petrom din apropiere de punctul de trecere a frontierei cu Ungaria există camere de luat vederi care au surprins de-a lungul timpului aceste transporturi.
Directorul tehnic al DRDP Timişoara, Simion Horaţiu e explicat că el nu poate oferi nicio explicaţie legată de aceste transporturi. „Nu am responsabilităţi în această arie de activitate. Nu este în subordinea mea. Cred că domnul director Maliţa v-ar putea oferi mai multe detalii” a spus acesta. Directorul general al DRDP Timişoara, Ioan Maliţa, contactat telefonic nu a putut face comenta asupra transporturilor din Vama Turnu de joi noapte, 14 octombrie 2010 deşi a fost contactat de nenumărate ori pe parcursul acestei anchete. Apelurile telefonice erau deviate la secretariat de unde mi-a fost oferit de fiecare dată acelaşi răspuns – „Momentan, domnul director Maliţa nu este disponibil.”
Transportatorii din zonă sunt revoltaţi de situaţia de la Turnu. „Noi când trebuie să trecem în Ungaria suntem direcţionaţi către Nădlac, Borş, Vărşand unde există cântare şi stă, ca proştii la cozi. Cei care trec pe la Turnu nu îî verifică nimeni şi distrug drumurile astea din cauza cărora eu trebuie să-mi repar maşina măcar o dată pe an. Aşa e în România, pentru unii mună, pentru alţii ciumă”, s-a enervat un transportator din zonă.