„Vrem să educăm participanţii în trafic nu să adunăm bani de amenzi”

Aceasta a fost explicaţia directorului de Venituri şi Încasări din CNADNR, Ecaterina Munteanu, referitor la aplicarea unor norme de amenzi pentru angajaţii EMCATR. „Această măsură vrea să educe participanţii în trafic şi să descurajeze transportatorii care circulă pe drumurile naţionale cu depăşiri de tonaj peste maximele admise”, a declarat directorul din companie. Munteanu a mai adăugat că în ultima vreme numărul sancţiunilor a scăzut foarte mult şi că încasările la bugetul Companiei au scăzut şi ele. „Nu e normal ca să fie cântărite câteva mii de maşini la nivel naţional şi să fie doar câteva sute de amenzi acordate”, a încheiat aceasta.

Această decizie a CNADNR este o premieră pentru România şi considerată de unii drumari şi transportatori un abuz. Conducerea companiei a impus angajaţilor de la cântarele fixate pe drumurile naţionale să încheie cel puţin 5 amenzi pe săptămână. Decizia vine la cîteva luni după ce  Direcţia de Drumuri şi Poduri Bucureşti a impus o aceeaşi măsură – două amenzi pe zi pentru fiecare lucrător la cântar.

Norma de amenzi impusă de conducerea Companiei de Autostrăzi este dur criticată de angajaţii care ies în drum la cântăriri. „Hoţii strigă hoţii. Sistemul mafiot care funcţionează acum în echipajele EMCATR a fost şi este întreţinut tot de cei de la CNADNR şi Direcţii din ţară. Listele cu maşinile protejate tot de acolo vin, pentru că sunt firme de transport ale unor oameni politici, a unor directori din companie, a angajaţilor din regionale. Atâta timp cât listele cu cei protejaţi nu se vor desfiinţa decizia CNADNR este apă de ploaie”, a explicat un angajat de la drumuri.

Pe de altă parte drumarii susţin că în multe situaţii nu au putut da amenzi pentru că angajaţii de la ARR şi Poliţie Rutieră nu se implică în misiuni. Conform legii în vigoare drumarii nu au dreptul să oprească în trafic maşini pentru cântăriri, acest drept aparţine reprezentanţilor Poliţiei Rutiere şi celor de la Autoritatea Rutieră Română. „Am avut misiuni când poliţia nu a venit la misiune, iar cel de la ARR s-a dat bolnav şi a stat în maşină sau nu a vrut să-mi oprească maşini în trafic. Eu ce să fac? Dacă fac raport îmi aprind paie-n cap. Altă dată au oprit numai maşini de până în 12,5 tone. Eu ce să cîntăresc la ele, că depăşirile de tonaj se fac cu autovehiculele de 20 de tone, basculantele care transportă balast. Deci lipsa amenzilor este pusă în vina noastră, dar nimeni nu vede că adevărata problema sunt şi la colegii de echipaj”, a mai adăugat un angajat EMCATR din ţară.

Despre mafia din echipajele de cântărire am scris în seria de anchete Şpaga bate legea episoadele 1 – 2 şi  3 – 4.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?