Sistemul de rovignetă electronică „a crăpat” din nou

Noul sistem implemementat dă bătăi de cap responsabililor de la Compania Naţională de Autostrăzi. Noaptea trecută în intervalul 23,00 – 02,30 niciun angajat de la drumuri nu a putut emite documentele necesare conducătorilor auto şi nu a putut verifica, eventual sancţiona transportatorii care nu deţineau un astfel de document la bordul maşinii.

Motivul întreruperii aplicaţiei se pare că este acelaşi ca şi în cazul avariilor precedente – softul şi legătura slabă între sistemul central de la Bucureşti şi unităţile din ţară.Directorul Departamentului de Încasări şi Venituri Proprii din cadrul CNADNR, Ecaterina Munteanu, a explicat că sistemul „a căzut” în urma unor probleme tehnice. „Au existat sincope, ca orice element nou pe care nu l-am mai utilizat, dar sunt convinsă că o să se rezolve aceste probleme în viitor”, a rezumat directorul din companie.

Surse din CNADNR au explicat însă că problemele de acest gen nu vor conteni să apară. „S-au grăbit să pună în funcţiune acest program deşi aplicaţia nu era bine pusă la punct. Mai mult decât atât, acest sistem de rovignetă electronică era normal să funcţioneze în paralel cu cel vechi, asta în cazul în care ar fi existat erori pe parcursul implementării”.

Motivele pentru care responsabilii CNADNR s-au grăbit să pună în aplicare noul sistem de rovinietă electronică se pare că au legătură şi cu faptul că, cei de la companie au sistat tipărirea de roviniete cupon. „Era o situaţie fără precedent. Ştiau cu toţii că programul nu este testat la capacităţi optime dar nu mai puteau da înapoi. Imaginaţi-vă că pe data de 1 octombrie dacă nu se dădea în funcţiune sistemul în România în cel puţin două săptămâni şoferii nu-şi mai puteau achiziţiona rovignete cupon pentru că stocul CNADNR era epuizat”, au explicat surse avizate.

De la 1 octombrie şi până în prezent sistemul de rovignetă electronică s-a mai întrerupt de câteva ori, lăsând angajaţii CNADNR şi DRDP în imposibilitatea verificării şi a sancţionării eventualelor încălcări ale legii. Mai mult decât atât, acum cîteva zile am publicat în exclusivitate că până în prezent CNADNR nu are o bază de date completă cu numerele de înmatriculare ale parcului auto din România şi că orice şofer poate risca o amendă chiar dacă şi-a cumpărat rovignetă. În aceste condiţii directorul CNADNR, Liviu Costache, a trimis o adresă oficială angajaţilor din teritoriu pentru a-i înştiinţa că, pentru a nu afecta imaginea Companiei de Autostrăzi, nu se pot acorda amenzi, tocmai pentru că nu se poate face diferenţa între şoferul care posedă o rovignetă şi unul care merge pe blat.

 

 

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?