Reţinerile în cazul şpăgarilor din judeţul Arad vor continua. Se pare că au fost ţinuţi sub supraveghere mai mulţi angajaţi din echipajele de cântărire şi că zilele următoare vor fi date publicităţii noi imagini şi informaţii cu privire la sistemul mafiot de acolo.
Cei zece poliţişti din Arad şi angajata de la Drumuri care au fost acuzaţi de luare de mită sunt cunoscuţi în sistem ca fiind nişte „băieţi descurcăreţi”. Surse din Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara au explicat că echipajele erau făcute în aşa fel încât cei care luau mită să se întâlnească pe teren. „Se ştiau foarte bine unul pe celălalt. Îşi acopereau spatele şi în felul acesta puteau proteja firmele care cotizau şi îi ardeau la buzunar pe fraieri. Li se spunea şpăgarii de pe DN7. Cel puţin poliţiştii din Tudor Vladimirescu erau de speriat nu iertau nimic, luau cu sutele de euro de la transportatori şi făceau partidă bună cu doamna H.G.M”, au explicat sursele.
Angajata de la drumuri H.G.M se pare că a mai avut problemele cu legea. Sursele citate au susţinut că aceasta a lucrat o buna perioadă de timp în Agenţia de Control şi Încasare Nădlac, de unde s-a cerut transferată la Echipajele Mobile de Cântărire. „A fost implicată într-un scandal cu trafic de ţigări în Vamă împreună cu alte persoane care şi-au pierdut şi casele că li s-a pus sechestru. Cerea bani ca să nu dea amenzi, să cântărească. Toată lumea ştia asta şi nimeni nu făcea nimic”.
În prezent cei 10 poliţişti şi angajata de la Drumuri aşteaptă decizia procurorilor de reţinere pentru 29 de zile.
Cazul de la Arad vine după un alt scandal cu drumarii şi chipajele de cântărire, este vorba de cel de la Constanţa. La începutul lunii septembrie angajaţi de la DRDP Constanţa şi ARR au fost reţinuţi cu acuzaţia de abuz în serviciu contra intereselor publice. Cel puţin unul din angajaţii EMCATR, G. P. a fost acuzat de luare de mită după ce, se pare, a fost prins în flagrant în timp ce primea 100 de lei de la un transportator.
Despre corupţia din echipajele de cântărire am scris în mai multe rânduri. Cum se fac blaturile pe DN1, cum angajaţii de la drumuri cer şpagă să închidă ochii la depăşirile de tonaj şi să elibereze autorizaţii de transport.
Grav este faptul că superiorii de multe ori ştiu de aceste abuzuri şi le acceptă pentru că primesc şi ei cotă parte. Angajaţii care nu iau şpagă sunt pur şi simplu eliminaţi din sistem. Anul trecut am publicat în exclusivitate la Realitatea TV un interviu cu angajaţi din echipajele de cântărire care au povestit ce presiune există din partea şefilor, ce bani se iau şi cine cotizează.
Astăzi revin cu amănunte despre scandalul de la Arad şi voi aduce noi informaţii despre sistemul mafiot de acolo. În plus vă voi arată în exclusivitate cum arată o listă în care apar numele angajaţilor de la drumuri şi firmele pe care fiecare trebuie să le protejeze.
UPDATE
Cei zece poliţişti şi angajata de la drumuri au fost puşi în libertate de instanţa de la Arad în această seara. Ei urmează să fie anchetaţi în libertate, la fel ca şi colegii lor de la Constanţa.
Aşa cum am spus mai devreme lista celor anchetaţi se măreşte. De data aceasta este vorba de lista poliţiştilor. Un al 11 angajat MAI a fost reţinut pentru luare de mită. Este vorba de şeful de post din localitatea Bârzava.
Pai d-na de la drumuri din Arad este o foarte buna prietena a d-ului MALITA , directorul DRDP TIMISOARA. A lucrat unde a dorit, cind a dorit a plecat doua trei luni ,directorul a angajat-o din nou ,a facut exact ce a dorit ea. Asa cum de altfel face si bunul nostru director! Sa stiti ca nu toti angajatii sint la fel ,ar fi pacat sa fie bagati toti in aceesi oala . Dar cei care isi fac treaba nu sint pe placul sefilor. Nu au de unde sa faca plocoane deci sint niste paria. Tatal doamnei in cauza a facut afaceri cu d-nul MALITA ,cum sa nu fie protejata ? A lucrat cu noi la Nadlac si ea si sotul , a facut doar ce a vrut. Ne pare rau sa va spunem ,dar pe vremea d-nului Dimboiu asa ceva nu s-a intimplat. De cind a venit MALITA la conducerea DRDP TIMISOARA e o adevarata bataie de joc in toata regionala.