AC/DC a dat şpagă 2000 de euro în Vama Giurgiu ca să intre în România

După trei luni de la scandalul cu şpaga AC/DC în Vama Nădlac încep să apară noi informaţii despre şpăgile drumarilor. În luna iunie am anunţat că nu doar angajaţii de la Nădlac au „vămuit” caravana rockerilor ci şi cei de la Vama Giurgiu.

Astăzi am primit şi tarifele care, se pare au fost aplicate de angajaţii de la Giurgiu şoferilor – intre 1,800 şi 2,000 de euro pentru autocamioanele care aveau depăşiri de tonaj şi erau încărcate cu aproape 60 de tone.  „Ca să nu mai fie urcate pe cântar oamenii noştrii au cerut bani. Pentru cele care aveau depăşiri mai mici s-a încasat câte 400 de euro de camion. Astea au fost sumele încasate „, au explicat sursele care au explicat că în tranzitul caravanei AC/DC prin România au fost implicate şi echipaje aparţinând MAI.

Aceasta ar fi o nouă informaţie care ar putea oferi răspunsul la întrebarea – Dacă au intrat maşini cu depăşiri de tonaj la Giurgiu, de ce nu au fost descoperite la Nădlac de angajaţii de la Drumuri şi au cerut şpagă numai pentru rovignete.

Surse din DRDP Timişoara dar şi din Compania de Autostrăzi au explicat în mijlocul scandalului din vară că la Nădlac au fost camioane care au trecut în Ungaria fără să urce pe cântarul de la Nădlac. „Au fost scoase mai multe maşini din caravană şi au trecut graniţa sub escorta celor de la Poliţia de Frontieră. E posibil ca acele maşini să fie cele cu depăşiri mari de tonaj care au intrat prin Giurgiu şi în felul acesta să nu fie descoperite”.

Aceasta informaţie este confirmată şi printr-un răspuns oficial al CNADNR . În urma cercetărilor s-a stabilit că vehiculele cu care formatia AC/DC a intrat în ţară nu au putut fi identificate în bazele de date ale autorităţilor române, singura explicaţie fiind că acestea ar fi putut/au fost însoţite de echipaje  de politie, caz în care vehiculele nu au mai fost supuse controlului.”

Deşi au trecut aproape 4 luni de la incident CNADNR nu a descoperit nici până în prezent cum şi pe unde au intrat maşinile în ţară. Ca să înţelegem cu toţii cât de capabilă este această instituţie.

Dovada neputinţei se găseşte în acelaşi răspuns oficial.

„La solicitarea CNADNR – DIVP de a verifica dacă vehiculele sunt înregistrate în baza de date a uneia din ACI din subordinea DRDP Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi, Constanţa, ni s-a răspuns că : nu figurează în baza de date.”

Nu există nicio evidenţă a autocamioanelor, niciun bon de cântar, nicio imagine, niciun buletin verificat. Cu alte cuvinte am putea lesne înţelege că, din punctul de vedere al celor de la Companie, în România trupa AC/DC nu a intrat niciodată.

În aceste condiţii cei de la CNADNR au răsuflat uşuraţi că nu mai trebuie să înceapă o anchetă şi să răscolească printre şpăgari. Citez din răspunsul oficial. „Nu s-a întreprins nicio anchetă în punctul de trecere a frontierei  Vama Giurgiu”.

Pe de altă parte trebuie luat în calcul şi faptul că în acest scandal nu au fost implicaţi doar români. „E de înţeles că nici şoferii din caravană ştiau cu siguranţă legislaţia noastră şi că au depăşire de tonaj. Deci, cu alte cuvinte, au acceptat să dea şpagă, doar că s-au enervat, cred, că au fost buzunăriţi de două ori”, au spus sursele din Vama Giurgiu şi Nădlac.

PS

După scandalul cu şpăgarii AC/DC şoferii de camioane au găsit un nou nume pentru Vama Nădlac – punctul ACDC – adica Agenţia de Controlat şi Dezbrăcat Camionagii.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?