Situaţia de la Direcţia de Drumuri Timişoara a scăpat de sub control. După ce am arătat ce combinaţii se fac în punctele de frontieră, câte şpăgi şi şpăguţe se fac acolo, conducerea direcţiei nu mai ştie cum să ascundă mizeria sub preş.
Surse din direcţia de drumuri au explicat că în urma anchetelor greii din DRDP Timişoara, dar şi din cei de la CNADNR au dat ordin să se muşamalizeze totul. Angajaţi din direcţia mi-au explicat că în ultimele zile s-a început o amplă campanie de cântărire în Vama Turnu. „Colegii de-ai mei care lucrează în zona respectivă au fost luaţi cu arcanul şi duşi în Vamă chipurile să se vadă că este cântar acolo şi că totul nu este decât o minciună”, au explicat sursele. Aceastea au mai adăugat că s-a încearcă până şi „aranjarea” unor documente prin care să se dovedească că în acel punct a existat un cântar şi au fost verificate maşinile de mare tonaj dinainte de a fi eliberată Autorizaţia de Transport.
„E o minciună. Cântar acolo nu a fost niciodată. Toată lumea ştie acest lucru. Acum nu mai ştiu cum să se ascundă” au explicat sursele. Mai mult decât atât, dorinţa DRDP Timişoara de a-şi proteja acoliţii a mers până într-acolo încât a minţit în documente oficiale. Într-un răspuns oficial Direcţia de Drumuri Timişoara a refuzat să recunoască eliberarea unei autorizaţii pentru Vama Turnu şi a susţinut că acolo există un dispozitiv de cântărire. „Prin punctul de frontieră Turnu, unde este instalat un cântar care funcţionează non-stop”. Mai mult decât atât conducerea instistă ” De asemenea, precizăm că, nu există cazuri de trecerea a frontierei Nadlac cu transporturi grele fără a fi cântărite, lucratorii ACI având obligaţia ca toate vehiculele care circulă pe drumurile de interes naţional să fie supuse cântării. Vă informam că la punctul de frontiera Turnu se desfaşoară un control împreuna cu ARR privind nerespectarea maselor şi dimensiunilor maxime admise”.
Imaginile surprinse într-un flagrant în Vama Turnu contrazic total cele spuse mai sus. Cu alte cuvinte legea accesului la informaţie 544 a devenit o cârpă de şters pe jos pentru oficialii din Companie.
Surse din CNADNR au explicat că nicio anchetă nu a fost începută la DRDP Timişoara pentru simplul motiv că nu a fost găsit originalul pentru ST-ului eliberat în ianuarie, autorizaţie care permitea unor „şmecheri” să treacă cu pe un drum cu limitare de 7,5 tone cu maşini încărcate la 40 de tone şi fără să fie verificate. Acest lucru se întâmplă în condiţiile în care conducerea Vămii Turnu a primit un document în acest sens eliberat de DRDP Timişoara, document semnat de conducerea instituţiei. Cu alte cuvinte o joacă de-a proştii şi hoţii.
Războiul din Turnu continuă. Acum, se pare, că au intrat în ring cei de la Frontieră cu cei de la DRDP, fiecare arătând cu degetul înspre vinovat.
Este trist ceea ce se întâmplă în România lui 2010, în condiţiile în care autorităţile publice sunt asemenea unui stup unde fraţii sunt şefii, părinţii sunt contabilii, unchii sunt directori şi nepoţii se fac că îi verifică pe toţi ceilalţi. În asemenea condiţii nici nu e de mirare că la DRDP funcţionează o caracatiţă greu de decapitat. Cu atât mai mult cu cât se pare că aceasta este hrănită de oameni grei de la Bucureşti, miniştrii, directori, secretari de stat şi alte eminenţe cenuşii care iau caimacul – şpăgile la nivel naţional, pe domeniul transporturilor, într-o sigură zi este de 600,000 de euro.
În zilele următoare voi aduce noi informaţii despre politica managerială a conducerii de la DRDP Timişoara (presiuni, liste de maşini ci şpăgi de zeci de mii de euro) şi despre cel care protejează transporturile şmecherilor care au tranzitat Vama Nădlac fără a trece pe cântar.
Urmăriţi mai jos imagini cu maşinile de mare tonaj care trec prin Vama Turnu pe ritm de AC/DC, trupa de rock atât de îndrăgită de fraţii de suferinţă de la Vama Nădlac. Maşini care, apropo, trec prin Vama Turnu de aproape trei ani, dar toată lumea se face că nu le vede.
Nimeni nu este vinovat in drdp Timisoara in afara de directorul Malita. Pe asta nu s-a gindit nimeni sa-l ia la cercetari? Atit de mult cotizeaza peste tot? Nici un director inaintea lui nu a facut ce face acest personaj. Prin puntul de frontiera Turnu nu au fost niciodata cantare ,iar masini cu tonaje de peste 40t au trecut intr-o vaselie. Dar ce e drumului lui personal? Il intereseaza altceva decit problemele sale personale? Din cite ore de program are 90% le foloseste pt a-si rezolva treburile personale. Uitati-va cite procese are compania intentate de angajati ai drdp Timisoara de cind este d-nul Malita director. Asta e un satrap domnilor si arunca mereu in fata pe altii.