Familia agronomilor din Compania de Autostrăzi

Într-un top european al calităţii traficului România este la coada listei şi insistă să rămână acolo. În ultimii 20 de ani niciun mare proiect de infrastructură rutieră nu a fost dus până la capăt. Din raţiuni politice, financiare, din lipsă de viziune sau, mai grav, din lipsă de profesionişti România nu avansează dar cheltuieşte sute de milioane de euro.

Motivul pentru care România nu reuşeşte să evolueze este lipsa tehnicienilor din echipa de management. Compania de Autostrăzi şi Ministerul Transporturilor au înlocuit drumarii cu absolvenţi ai Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară.

Da, în România, agronomii şi specialiştii veterinari construiesc autostrăzi şi modernizează drumuri!

UPDATE 1

Managementul Companiei lasă în continuare de dorit. În urma concedierilor masive şi a implementării noii organigrame, conducerea nu a renunţat la agronomi, ci mai degrabă la drumari, oameni specializaţi care au activat în câmpul muncii vreme de 20 de ani şi, cu alte cuvinte, au „mâncat asfalt pe pâine”. Această decizie a fost luată cu toate că politica internă a CNADNR interzice acest lucru.

Pentru a evita orice suspiciuni legate de profesia de agronom, trebuie să precizez aici că nimeni nu pune sub semnul întrebării profesionalismul celor care au absolvit Universitatea de Agronomie şi au expertiză în domeniul în cauză. Doar că între un inginer de la agronomie şi unul de la drumuri şi poduri sunt convins că cel din urmă este specializat în a proiecta, construi şi verifica lucrările în infrastructură.

Şi nu pentru că doar a urmat o Facultate de Construcţii, ci pentru că a învăţat de la profesionişti, după care au aplicat în şantier …. vreme îndelungată. Inginerii de meserie ştiu ce înseamnă asta.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?