Cine face legea în Vama Nădlac şi în Vama Turnu?

Drumuri distruse, cratere în asfalt, autostrăzi şubrede. An de an Ministerul Transporturilor şi Compania de Autostrăzi sunt trase la răspundere pentru starea deplorabilă în care se află reţeaua de drumuri. De fiecare dată însă cei din conducerea înstituţiilor susţin că nu există bani pentru reparaţii.

Reparaţii care nu ar fi necesare dacă nu ar mai exista firme favorizate, care prin depăşirile de tonaj distrug reţeaua de drumuri, păgubind bugetul Companiei cu milioane de euro.

Urmăriţi o anchetă despre cum unii oameni fac legea în punctele de frontieră din România şi cum instituţiile publice răspund la solicitările presei oferind informaţii eronate.  Despre cine trage sforile în Vama Nădlac şi Vama Turnu pentru a aplica legea preferenţial. Dar mai ales despre cum bugetul de stat e păgubit cu milioane de euro prin deciziile unor directori din DRDP Timişoara care iau decizii fără să ţină cont de legislaţia în vigoare şi de politica superiorilor de la CNADNR.

Urmăriţi o anchetă marca Adevăr sau Provocare.

UPDATE 1

Se pare că în urma difuzării materialului cu Vama Nădlac şi Vama Turnu, conducerea de la Compania de Autostrăzi a demarat o anchetă la DRDP Timişoara.  Surse din Direcţia de Drumuri  au explicat că la ordinul directorului Lucian Calmuş, şefa serviciului ACI (Agenţia de Control şi Încasare) Roxana Piciorea a fost trimisă acuma câteva zile într-o delegaţie la Timişoara să vadă ce şi cum. Şefa ACI nu a putut fi contactată telefonic pentru a confirma sau infirma demararea unei anchete.

Aceleaşi surse au explicat că angajaţii de la DRDP Timişoara  au susţinut că ei sunt relaxaţi, că nu există niciun pericol ca în urma controlului să fie sancţiuni. Motivul? Drumul spre Vama Turnu a fost proiectat pentru 40 de tone şi nu s-a încălcat nicio legislaţie privind depăşirea de tonaj.

Din nefericire pentru angajaţii de la Turnu, care se pare nu sunt informaţi,  în anul 1993 a fost emisă o Hotărâre de Guvern cu numărul 700 prin care a fost limitat accesul autovehiculelor mai mari de 7,5 tone prin Vama Turnu. Deci până la urmă problema nu este dacă drumul este ridicat sau nu la 40 de tone pe partea română. Problema este de ce conducerea DRDP Timişoara oferă autorizaţii de transport cu depăşiri de tonaj unei anumite firme, iar altor transportatori li se interzice tranzitul pe motiv că nu sunt pe listă. Deci până la urmă întrebarea este – De ce în Vama Turnu se aplică legea preferenţial?

UPDATE 2

După ce angajaţii din DRDP Timişoara au mimat relaxarea susţinând că ei nu pot fi sancţionaţi în urma controalelor, a venit rândul managementului de top să facă declaraţii referitoare la materialul difuzat de Realitatea TV.  Surse din Companie susţin că după difuzarea imaginilor cu filajul realizat de Reporterii Realitatea în Vama Turnu, conducerea Direcţiei de Drumuri a reclamat că nu şi-a pus semnătura pe o autorizaţie de acest gen şi că nu au ştiut de existenţa unei astfel de hârtii. Mai mult decât atât,  au acuzat că sunt victimele unor falsuri.

Din dorinţa de a lămuri aceste lucruri voi ataşa documente care au fost primite ca răspunsuri oficiale din partea instituţiilor statului. Este vorba de răspunsul celor de la Poliţia de Frontieră. Aceştia au explicat că tranzitul Vămii Turnu cu autovehicule mai mari de 7,5 tone a fost posibil prin eliberarea unei autorizaţii emise de DRDP Timişoara. Iar această instituţie i-a înştiinţat de această măsură încă din ianuarie 2010 în aşa fel încât maşinile cu pricina să nu fie oprite în Vamă. Alăturat aveţi un facsimil cu răspunsul oficial – adresa primită de Inspectoratul de Poliţie de Frontieră Arad de la DRDP Timişoara.

Mai mult decât, deşi cei de la DRDP Timişoara au evitat să recunoască existenţa acestei autorizaţii, cei de la  IJPF Arad a explicat că în anii 2008-2009 au mai fost eliberate astfel de autorizaţii, care permiteau anumitor transportatori tranzitul frontierei Turnu cu tonaj de peste limita de 7,5 tone, impusă de legislaţia în vigoare.


Faci un comentariu sau dai un răspuns?