Se pare că materialele ieşite în presă despre şpăguţele pe care le fac unii angajaţi de la serviciul de cântărire EMCATR au speriat drumarii.
Surse din Compania de Autostrăzi susţin că în urma publicării imaginilor cu maşinile de mare tonaj care trec pe lângă echipajele din teren pe DN1 şi nu sunt cântărite, unii drumarii nu mai vor să iasă în teren. Unii pentru că nu au pus botul la şpăgi şi nu vor să fie asociaţi cu „şmecherii”, alţii pentru că nu vor să fie prinşi cu mâţa-n sac precum colegii de la Constanţa.
Presa din Constanţa a scris despre angajaţi de la DRDP şi ARR că au fost reţinuţi vineri 3 septembrie cu acuzaţia de abuz în serviciu contra intereselor publice. Cel puţin unul din angajaţii EMCATR, G. P. a fost acuzat de luare de mită după ce, se pare, a fost prins în flagrant în timp ce primea 100 de lei de la un transportator. Ieri angajaţii au fost eliberaţi din arest, după ce instanţa a admis excepţia nulităţii absolute a propunerii de arestare invocată de procurori. Presa a mai scris că decizia Tribunalului a fost atacată de procurori şi urmează să ca speţa să fie soluţionată de Curtea de Apel Constanţa în până la jumătatea acestei săptămâni.
Cazul ARR-iştilor şi al Drumarilor arestaţi a pus pe jar marea familie de la transporturi. Cazurile de luare de mită şi presiunile asupra angajaţilor au fost prezentate în mai multe materiale de presa, vezi cazul AC/DC din Vama Nădlac, marea familie de la Vama Giurgiu sau autorizaţiile speciale de transport şi protejaţii sistemului.
Dramatic este faptul că, deşi numai unii angajaţi adoptă astfel de practici, aceste cazuri de corupţie aruncă o pată neagră asupra tuturor celor care vor să-şi facă meseria într-un mod onest şi se duc seară de seara acasă, fără teama că procurorii le vor bate la uşă.
PS
Şi pentru că există cîrcotaşi care susţin că imaginile surprinse pe DN1 sunt cazuri singulare, în curând voi publica noi imagini surprinse cu drumarii şi ARR-iştii care închid ochii la trafic, sau mai grav, cum unii urcă pe cântar o maşină supraplină, încărcată cu balast (prelata abia stătea întinsă) şi după verificare maşina e scoasă cu doar 39 de tone.
Un comentariu la „Drumarii nu mai vor să iasă în teren la cântăriri”