Abuzurile AC DC din Vama Giurgiu confirmate.

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi a confirmat că există anumite suspiciuni cu privirea la activitatea angajaţilor din Vama Giurgiu atunci când a intrat Convoiul AC DC în România. Se pare că drumarii nu i-au iertat de şpagă nici la intrare pe camionagii.

Surse din Compania de Autostrăzi susţin că angajaţii de la Giurgiu nu au cântărit maşinile de mare tonaj, aşa cum prevede legea, şi nici nu au verificat rovignetele şoferilor, dar, la fel ca drumarii de la Nădlac, au acceptat mici atenţii.  Directorul CNADNR, Dorina Tiron, a explicat că ancheta începută la Vama Nădlac s-a extins. “Dacă nu ar fi existat nişte suspiciuni cu siguranţă nu am fi cerut extinderea anchetei. Noi facem cercetări, dar nu vă pot spune chiar tot ce fac în acest moment cei de la control din Companie”, a explicat directorul care a mai adăugat că s-au făcut mai multe solicitări la instituţii din România şi din străinătate pentru a elucida misterul transportului celor de la AC DC. “Ancheta este mult prea complicată pentru a fi rezolvată într-un scurt timp. Dar o să-i dăm de cap, vă asigur”, a încheiat directorul.

Suspiciunile cu privire la neregulile de la Vama Giurgiu au apărut în momentul în care a ieşit la iveală că, la intrarea în ţară, pe 15 mai, doar 18 camioane din cele 31 şi-au achiziţionat rovignete. Diferenţa de 13 camioane nu există în niciun raport sau document oficial. “Nu există. Pur şi simplu nu ştim pe unde au intrat”, a explicat directorul CNADNR.

Teoretic, deşi legislaţia europeană spune că automobilele UE nu mai sunt supuse verificării, maşinile de mare tonaj sunt obligate să urce pe cântar pentru a li se verifica tonajul. Se pare că drumarii nu şi-au făcut treaba, iar în momentul acesta se ia în calcul verificarea tuturor punctelor de frontieră din zona de Sud a României pentru a se putea identifica în ce condiţii au intrat camioanele în România. Şi dacă se va descoperi acest lucru, cu siguranţă se vor descoperi şi şpăgarii. Sursele susţin însă că la CNADNR se ştie că maşinile au intrat prin Giurgiu, dar că mimează lipsa de informaţii.

Ieri am arătat că surse din CNADNR au explicat că mai multe maşini au trecut prin Vama Giurgiu fără să fie verificate. Deşi directorul SDN Giurgiu, Ionel Simion, susţinea că prin unitatea lui nu a cântărit nimic, pentru simplul motiv că nu au trecut maşini de mare tonaj, actele oficiale, chiar cele detinute de superiorii de la Companie, îl contrazic pe acesta. 18 din cele 31 de autocamioane care au intrat în România şi-au achiziţionat rovignete dintr-o benzinărie din Vama Giurgiu. Surse din companie susţin că multe din acestea aveau depăşiri de tonaj şi trebuiau cântărite. De ce nu au fost urcate pe cântar de angajaţii de la Vamă? Greu de spus. Unii drumari arată cu degetul la Nădlac. „Răspunsul la această întrebare îl aveţi acolo”, au spus sursele.

Instituţiile din România colaborează greu

Semne de întrebare apar însă şi când vine vorba de alte instituţii şi organisme implicate în acest scandal. Directorul Tiron a explicat că în decursul anchetei nu a primit sprijin în obţinerea de informaţii. “Am trimis solicitări la cei de la Poliţia de Frontieră Giurgiu şi Poliţia de Frontieră Nădlac şi nu am primit nimic. Am trimis organizatorului concertului din România, firmelor care au efectuat transportul, încă mai aşteptăm”, a spus aceasta care a mai adăugat că solicitări de colaborare au fost înaintate şi omologilor din Ungaria şi Bulgaria.

Multe întrebări. Puţine răspunsuri

Ancheta celor de la CNADNR este departe de a se încheia mai ales că există nenumărate neconcordanţe şi importante lacune informative. Nu se ştie exact prin ce puncte au intrat cele 31 de camioane. În ce date şi pe ce ture. De ce nu au fost amendate pentru lipsa de rovignete? De ce nu au fost cântărite? De ce la ieşirea din ţară nu toate maşinile au fost înregistrate? De ce la Nădlac unele autocamioane au fost scoase din coloană, acolo unde se aşteaptă pentru a fi cântărite, şi escortate de o maşină a Poliţiei de Frontieră direct Ungaria.

Şoferul care a făcut sesizarea la Nădlac nu e de găsit

Un mare semn de întrebare este legat de cel care a făcut sesizarea la Ambasada României la Paris. În infograma primită de Compania de Autostrăzi se arată că sesizarea a fost făcută de unul din şoferii autocamioanelor. Citez din infogramă – “Din cele relatate de şoferul care a apelat ambasada domnul R. Davis, conducătorul camionului înmatriculat AY – 07 – FRK a rezulat că….”. Ori din documentele oficiale existente reiese că autocamionul cu numărul de înmatriculare menţionat este înregistrat cu numele de S. Robinson, nicidecum Davis. Şi dacă nu era de ajuns, pe niciun şofer, din cei 31 din lista pe care a primit-o autorităţile române, nu îl cheamă R. Davis. Curios, nu-i aşa?

Surse din companie au explicat că e posibil ca scandalul de la Nadlac să fie o copie fidelă a scandalului de la Giurgiu de acum un an de zile, când nişte drumari au fost prinşi cu  8,000 de euro şpagă la purtător. “Din interior a plecat pontul. S-au turnat între ei, ce credeţi?”

Aceleaşi surse au explicat că e posibil să fie o reglare de conturi între găştile din Vama Nadlac şi că nu este exclus ca turnătorul să fie chiar unul din angajaţii de acolo.

http://stelisti.gsp.ro/uploads/modules/news/14809/vama_nadlac.jpg

Faci un comentariu sau dai un răspuns?