Un alt scandal legat de trupa AC/DC este pe cale să izbucnească în Compania Naţională de Autostrăzi şi să ne facă şi mai tare de râsul Europei. Şoferii autocamioanelor care transportau recuzita trupei rock au fost „vămuiţi” nu doar la Nădlac de angajaţii de la drumuri, dar şi la intrarea în România, în Vama Giurgiu. Surse din Companie au susţinut că au existat grave nereguli la intrarea convoiului în România prin Vama Giurgiu – Russe. Înainte de Bucureşti greii rock-ului au susţinut un concert la Sofia, capitala Bulgariei.
Reţetă de ciugulit transportatorii
„Au fost aproape 30 de camioane după cum ştiţi. Din ele vreo 20 aveau depăşiri de tonaj, unele chiar peste 60 de tone. Nu a fost cântărit niciunul şi depăşirile astea de tonaj au fost văzute de angajaţi din tura respectivă în carnetele de tir. Nu le-au dat Autorizaţii de Transport pentru depăşire şi i-au ciugulit de bani. Apoi cand i-au ciugulit şi a doua oară băieţii de la Nadlac ce or fi spus oamenii ăia – Gata domnule ajungă-vă. Şi i-au dat în gât”, a explicat surse din Companie.
Legea drumurilor, OG 43 modificată prin OG 7/2010, a desfiinţat total Autorizaţiile Speciale de Transport pentru maşinile cu depăşiri de tonaj cu mărfuri divizibile. Cu alte cuvinte, nu se mai acordă AST-uri decât pentru autovehiculele care depăşesc din construcţie masele şi dimensiunile maxime admise, sau cele care transportă marfă care nu poate fi divizată în două sau mai multe încărcături.
În cazul celor de la AC/DC, care nu sunt la curent cu legislaţia noastră, transportatorii ar fi trebuit ori să plătească un AST pentru depăşirile avute (în cazul în care marfa nu era divizibilă), ori să împartă marfa avută în aşa fel încât să respecte tonajul maxim admis pe drumurile naţionale. “Nu s-a întâmplat nici una nici alta. De ce? Eu cred că aveţi răspunsul la Vama Nădlac. Toată lumea este agitată acum la Giurgiu ca nu cumva să se afle de prostiile pe care le-au făcut angajaţii acolo”, au arătat sursele care au mai adăugat că se încearcă muşamalizarea cazului ”în aşa hal încât se doreşte dovedirea cu acte inventate că maşinile nu au intrat în România prin Vama Giurgiu. Dar pe unde au intrat? Au trecut cu avionul?”.
S-a încheiat ancheta de la Nădlac, începe cea de la Giurgiu?
Surse din CNADNR au explicat că de acest scandal se ştie deja în Companie la anumite nivele, dar că totul este ţinut sub tăcere. Motivul? Dacă la Vama Nădlac a existat o plângere, în acest caz nu există niciun document, iar eventualele sancţionări ar fi imposibil de aplicat. Mai mult decât atât, nici imagini se pare că nu există. Deşi conducerea DRDP Bucureşti se laudă cu noul sistem de supraveghere, se pare că există două benzi de acces unde camerele de luat vederi nu funcţionează. Nu ar fi pentru prima oară când acest sistem de supraveghere nu şi-a făcut treaba. Într-o anchetă marca Adevăr sau Provocare, difuzată de Realitatea TV, am arătat cum funcţionează mafia de la Giurgiu şi cum se pot produce mii de euro zilnic din şpăgi şi din păcălirea sistemului informatic.
Aceleaşi surse au mai spus că deja conducerea CNADNR l-a chemat la raport pe S.C. angajat SDN Giurgiu şi pe superiorul său, cei doi fiind răspunzători de turele în care au intrat camioanele în România.
Dacă se va dovedi că angajaţii de la Giurgiu nu şi-au îndeplinit sarcinile de serviciu şi nu au aplicat normele legislative, dar au preferat să se bucure la niscaiva mărunţiş, atunci România va intra într-un nou scandal legat de trupa AC/DC în România.
Asta după ce drumarii de la Vama Nădlac au cerut şpagă aproape 2,500 de euro pentru a le permite ieşirea din ţară. Compania de Autostrăzi a fost informată de abuzurile din Vama Nădlac printr-o adresă din partea Ambasadei României la Paris.
Aveţi aici în exclusivitate documentul primit de CNADNR.
La o zi după apariţia informaţiilor în presă directorul CNADNR, Dorina Tiron, a confirmat începerea unei anchete. După două săptămâni, patru angajaţi de la Vama Nădlac au fost concediaţi.
Contactat telefonic directorul Secţiei de Drumuri Giurgiu, Ionel Simion, a negat acuzaţiile şi a susţinut că prin unitatea condusă de el au trecut doar un anumit număr de maşini. „La noi nu au fost depăşiri de tonaj şi s-au cântărit ce era de cântărit. Au fost doar vreo 19, dar microbuze, autobuze, nu maşini de mare tonaj. Problema nu e la noi, problema e la ieşire din ţară. Cei de la Nădlac trebuia să îi verifice”, a explicat acesta care a mai adăugat că maşinile trupei ar fi putut intra şi prin alte unităţi vamale. „Pe la Calafat, pe la Bechet, poate şi pe la Constanţa, de ce nu? Pe la noi nu au trecut maşini de mare tonaj”, a încheiat acesta.
Surse din Poliţia de Frontieră îl contrazic însă pe directorul Simion. „Ţinând cont că sunt cetăţeni UE nu toate maşinile sunt înregistrate, dar cu siguranţă prin Giurgiu au trecut cel puţin 15 autocamioane de mare tonaj”, au arătat sursele.
Şedinţă de mare taină la Giurgiu
Angajaţii de la SDN Giurgiu au încercat pe cât posibil să acopere urmele şi să nu permită scăparea de informaţii. Se pare că astăzi mai mulţi angajaţi de la Giurgiu împreună cu superiorii ierarhici au organizat o şedinţă în care au discutat despre riscurile la care sunt supuşi şi ce metode trebuie adoptate în aşa fel încât să nu se descopere ilegalităţile.
Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale se pare că a început demersurile pentru a verifica ceea ce s-a întâmplat la Giurgiu atunci când a intrat în ţară convoiul trupei rock. Până acum s-a descoperit că doar 19 din cele 31 de autocamioane au achiziţionat rovignete. Restul nu sunt de găsit. Surpriză sau nu cele 19 autocamioane care au avut documente le-au achiziţionat din Vama Giurgiu pe data de 15 mai. O altă informaţie care contrazice declaraţiile şefului SDN Giurgiu, Simion Ionel, care susţinea că prin Giurgiu nu a trecut niciun camion de mare tonaj.
Maine mai multe detalii despre ancheta care a fost începută în CNADNR în cazul Giurgiu şi despre cât de complicat este să sancţionezi nişte şpăgari, mai ales atunci când instituţiile din România nu colaborează sau, mai grav, nu au niciun interes să colaboreze.
Sa raspunda penal si AND-ul si Politia de frontiera.