Afacerile de familie din DRDP Constanţa

Jean Paul Tucan a fost numit şef la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa în mai 2007, având sprijinul politic al ministrului transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban. Venit din industria laptelui, lui Tucan au început să-i placă mult afacerile cu asfalt. Atât de mult încât după trei luni, rude, angajaţi de-ai soţiei şi subordonaţi de-ai lui Tucan de la DRDP Constanţa au înfiinţat firma Euroconstruct Consulting SRL.

După nici un an de la deschiderea companiei, Euroconstruct Consulting a participat şi a câştigat un contract în valoare de 70 de milioane de euro, ca lider de consorţiu, pentru întreţinerea multianuală a drumurilor naţionale din judeţele Tulcea şi Constanţa.

O anchetă marca Adevăr sau Provocare. Urmăriţi şi dezbatarea din platoul Realitatea TV

Tucan se declară nevinovat

Deşi era Director al Direcţiei de Drumuri în august 2008 Jean Paul Tucan nu a avut nicio obiecţie în a desemna câştigătoarea licitaţiei firma Euroconstruct Consulting unde rude sau prieteni sunt salariaţi. Luat la întrebări de Reporterii Realitatea Tucan nu-şi mai aduce aminte să fi semnat vreun document în acest sens.

Firma câştigătoare este înţesată de persoane apropiate lui Tucan. Administratorul şi fondatorul firmei este chiar finul de cununie al fostului director al DRDP Constanţa, Titi Melente. Acesta a reuşit să câştige un contract în valoare de 70 de milioane de euro. În faţa camerei de luat vederi cei doi s-au lepădat unul de altul.

Legăturile dintre cele două familii sunt la vedere însă. Tucan i-a oferit soţiei lui Titi Melente domiciliu într-unul din apartamentele din Năvodari. Nu există niciun secret în această privinţă în cartier.

Relaţiile dintre cele două familii sunt cunoscute de toţi vecini, mai ales că Titi, care spune că nu-l cunoaşte pe liberal, lucrează la una din firmele soţiei acestuia.

Firma prietenilor şi rudelor

Tucan nu s-a mulţumit să-l aibă doar pe finul său în firmă aşa că a adus şi un angajat al Direcţiei pentru un mai bun control al companiei. Al doilea pion important în firma Euroconstruct Consulting este Marilena Dragnea, colega de partid a lui Tucan şi mâna dreapta a acestuia în timpul directoratului la DRDP Constanţa.

În iulie 2008, când s-au semnat contractele de întreţinere multianuală, Marilena Dragnea era şef al Direcţiei de Achiziţii Publice din DRDP Constanţa, membru al comisie de licitaţie dar şi cenzor la Euroconstruct Consulting. Legea incompatibilităţii interzice unui funcţionar public să fie cenzor într-o societate comercială. Dragnea a refuzat să fie filmată motivând că este în concediu medical.

Unde-s mulţi puterea creşte

Reporterii Realitatea TV au descoperit că Dragnea nu este singurul angajat al Direcţiei de Drumuri care lucrează în firmă. Noul director al DRDP Constanţa susţine că nu a ştiut de situaţia în care se afla Marilena Dragnea, dar a precizat că a mai existat un al doilea angajat al regionalei care îşi pusese semnătura în numele Euroconstruct Consulting pe evidenţele contabile. Acel angajat a fost dat afară.

Pe lângă Marilena Dragnea, printre cenzorii Euroconstruct Consulting mai figurează alte două persoane apropiate familiei Tucan. Este vorba despre

Violeta Gal şi Ana Maria Ditot, ambele angajate la firmele patronate de nevasta lui Tucan. Astfel în firma constănţeană, cea care a câştigat contractul de 70 de milioane de euro, figurau peste şase persoane apropiate lui Tucan.

După ce reporterii Realitatea TV au început să se intereseze de firma rudelor şi apropiaţilor liberalului, cei implicaţi au început să-şi acopere urmele.

Contractul era un abonament la banul public

Întreţinerea drumurilor naţionale din Constanţa şi Tulcea este asigurată doar de Tehnologica Radion. Conform registrului de operaţiuni şi plăţi al Direcţiei de Drumuri Constanţa, firma lui Teodor Berna a încasat până în prezent peste 27 de milioane de lei în baza contractului de întreţinere multianuală 2008-2011.

Surse din Ministerul Transporturilor au explicat că fiind lider de Consorţiu firma Euroconstruct Consulting prin câştigarea licitaţiei şi-a asigurat o sursă de venit constantă din banii publici. Acestea au mai adăugat că deşi nu apare pe lista de plăţi a Companiei de Autostrăzi firma respectivă putea încasa bani prin terţe firme care au prestat direct servicii.

Urmăriţi şi ancheta Contractele multianuale ale CNADNR şi baronii asfaltului

Faci un comentariu sau dai un răspuns?